Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2013 18:19 - За пушачите, без любов
Автор: denijane Категория: Други   
Прочетен: 2520 Коментари: 9 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Миналата седмица бях в един пиано бар на Дондуков (няма да казвам името му, защото не искам да му правя реклама - не заслужава!). Много хубаво място, страхотни певици, всичко беше на 6, докато в някакъв момент, хората не започнаха да пушат вътре. Заведението се задими, въздухът стана лютив, а вентилацията така и не беше пусната.

Гневът ми беше справедлив, но разбира се безсилен да промени каквото и да е. Побеснях известно време, после се натъжих, накрая стиснах зъби и се усмихнах, за да не разваля празника на моя близък докрай. Но ми се плачеше от безсилие.
Защо, по дяволите, са ни тези закони, ако никой не ги спазва? Защо, по дяволите, ни е държава, ако нея не я е грижа за живота и здравето на хората. Аз не съм просто статистика, аз съм човек, имам права като всеки други човек. Само че се оказва, че не е точно така.

Да, имам правото да избягам. Само че мога ли да го упражня това право наистина, ако това значи да съсипя празника на човек, който обичам, празник който е бил организиран без да знаем, че там ще се пуши, в който са били инвестирани средства и т.н.. А ако ставаше въпрос за работна вечеря? Мога ли да си тръгна или просто да не отида, понасяйки затова икономически или работни вреди, или трябва да отида и да понеса здравословните вреди? Защото такива има, независимо какво пушачите си мислят. Ако нямаше - нямаше да пушат цигара с филтър, нали? Е, за пасивните пушачи филтър няма! Още повече когато става дума за хора със здравословни проблеми или бременни - все категории, които не правят човека по-малко човек, просто изискват от тях да не се тровят с произволни боклуци.

Всички ли трябва да упражняваме правото си да си стоим вкъщи, независимо от социалните, икономически и психологически вреди, които то ни носи? 

Ами хората, които работят в тази дупка без никаква вентилация? И те ли могат да си тръгнат по всяко време? Ами певиците? Знаете ли какво причинява тютюневият дим на гласните струни? Те какъв избор имат? Да пеят на поляната или да пеят с противогази? Ами сервитьорките? Да напуснат, и да стоят без работа средно около година, ако са в правилната възраст, ако не, може и да пенсия.

Изобщо какви хора сте пушачите-фанатици, да настоявате в правота си да вредите на други хора?! Ако аз отида с моторна резачка в клуб и настоя да отрежа нечия ръка, защото това ми носи удоволствие и защото имам право да се забавлявам докато си пийвам, дали това ще ви се хареса?

И за пореден път някой ще каже:  "ами защо не си стоя вкъщи"? Все едно кажеш на жена в Саудитска Арабия бореща се да свали кърпата - "ами защо не си стоиш вкъщи, там няма нужда да я носиш". От къде на къде, пушачите ще ми казвате къде да стоя и къде да не стоя. Ако някое заведение е вредно за човешкото здраве, то трябва да бъде обозначено и да бъде въведен ограничен режим на посещение, след попълване на определени декларации. Да позволяваш на хора да тровят други хора на публично място е просто абсурд!

Може би би било добре да се замислите защо държавата го позволява или иска да го позволи?
Много просто - защото държавата дава толкова малко пари за здравеопазване, че просто не й пука дали гражданите ще са здрави или болни. Така или иначе, дори и болни, те ще работят, няма да получават необходимите здравни грижи и няма да получават социални привилегии. Да не говорим, че ако са пушачи, шансовете да не доживеят до пенсия, но да останат работоспособни достатъчно дълго са по-големи. Така че what the fuck, нека се тровят като искат, тъкмо ще правят оборот и на държавата и на заведенията и на тютюневата индустрия. Всички печелят нали?

Това ли според вас трябва да е позицията на държавата? Да търси начини да се отърве от максимален брой бъдещи пенсионери и да увеличи максимално приходите си от акцизи, дори това да значи да трови хората?

А непушачите, те права очевидно нямат. Казва им се, че трябва да си сменят приятелите (т.е. или да пропушат или да излизат само с непушачи), да си стоят вкъщи, да избягват определени места, особено нощни заведения, които просто не са предназначени за тях...А когато някой запали, тихо и кротко да се изнизват, без да нарушават спокойствието на пушачите. 

Аз като съм непушачка по-низш човек ли съм? Щом моето здраве е по-маловажно от кефа на пушачите, щом моето приятно прекарване вечер е по-маловажно от тяхното, щом съм по-малко желан клиент и съм автоматично приета за скучна и неплатежоспособна, ми да взема да си сложа една звезда на гърдите и да ме заплювате по улицата, а? То така излиза, ако човек слуша пушачите-фанатици.

Знам, че има много пушачи, които са осъзнали вредния си навик и се съобразяват с непушачите и всичко е ок. Проблемът не е в тях. Проблемът е в тези, които още вярват, че вредата от пушенето е някаква конспирация (вероятно руска, защото цигарите са носители на капитализма и революцията както знаем). Не е конспирация хора, истина е. Цигарите вредят. Колко бързо и дали на всички няма значение. Със сигурност вредят на малките деца и на хронично болните. И ако първите не ходят по нощни заведения, вторите също са хора и имат право да излизат и да се забавляват. Не може да им го отнемете, просто за да ви е по-удобно! А и тук дори не става дума само за нощните заведения - ами баровете, ресторантите, сладкарниците, болниците, училищата, институциите. Ами НС, където си признаха, че не спазват забраната.Не става въпрос единствено за пушачите-бохеми срещу скучните, вманиачени в здравето си непушачи, става въпрос за всички хора и всички обстоятелства.
Не на последно място - ви предлагам следната карта (взета от тук): според нея България и Русия са сред страните с най-много пушачи на света! Замислете се! Точно в тази група ли искате да попадне страната ни?
image

Последно - много ми хареса една статия на тема пушачи с/у непушачи. Мисля, че би била интересна за всички.
В крайна сметка, непушачите не сме някакви скучни моралисти. Това че някой не пуши цигари, не значи че не умее да се забавлява или че няма други пороци. Разликата е в това, че другите пороци не нарушават личното пространство, а от там и здравето на другите. Пушачите са се вкопчили в това си "право" все едно е всичко, за което си заслужава да се борят, все едно това е всичко за което си заслужава да се живее. Сериозно ли? Цигарите са просто цигари, вреден навик, носещ милиарди в разни джобове. Но навик, който отмира и се превръща в анахронизъм. Младите хора, особено на запад, но вече и при нас, пушат все по-малко. Ако някога малките смърдящи пръчки са имали някакъв революционен подтекст, вече го нямат. Сега вече са просто източник на неприятности -- за себе си и за другите. Въпрос на лична зрялост е всеки пушач да го осъзнае и да спре да пречи поне на другите, ако може и на себе си. А ако някой има нужда от кауза срещу която да се бунтува - има предостатъчно. Има достатъчно права, които губим и за които си струва да се борим. Точно това, не е едно от тях.



Гласувай:
5



Спечели и ти от своя блог!
1. joysii - Отвратителноо е когато отидеш в ...
20.10.2013 18:37
Отвратително е когато отидеш в заведеие, няколко невъзпитани човека да ти димят и да се задъхваш от пушиляка им. Да ти се насълзяват очите и да кашляш.Ще е супер тъпо ако позволят отново пушенето в заведенията. Това ще е крачка назад по пътя към Европа.
цитирай
2. seasonofthewitch - От мен минус
20.10.2013 18:42
Първо:ти никога ли не си правила нещо НЕпозволено?
Второ:бременни и хора със здравословни проблеми не би трябвало да щъкат по нощни заведения.
Трето:ако здравето,което си съсипала през 3 часа за "любим" човек ти е било по-важно да си си тръгнала,никой не те е връзвал там на сила.
И като си си направила избора не се дръж така все едно са те набутали в газова камера!
Поздрави!:)
цитирай
3. анонимен - Аз съм за пална забрана. В тоя случай ...
20.10.2013 18:57
Аз съм за пална забрана. В тоя случай съм против всякакви компромиси. Или херметични зали с вентилация.
цитирай
4. denijane - seasonofthewitch - 1во) правила ...
20.10.2013 20:14
seasonofthewitch -
1во) правила съм непозволени неща, но с тях съм вредила предимно на себе си, а не на други хора, не и умишлено, системно и най-безцеремонно.

2ро) имам хроничен здравословен проблем, който не ми пречи да бъда нормален човек. Никой ама НИКОЙ не може да ми казва, че нямам право да ходя по нощни заведения. Болните и хората със специални потребности не са изроди, които трябва да се крият по дупките, за да не пречат на "здравите" да се тровят на воля. Ние също имаме права, като всеки друг човек, в това число и да се забавляваме и да излизаме с приятели. Има случаи, когато човек трябва да пази леглото, но в има и такива, в които можеш да излизаш и да си водиш нормален живот.
Какво нездравословно има в нощните заведения, ако в тях не се пуши? Ако искам ще пия алкохол, ако искам ще консумирам нещо друго, ако искам ще танцувам, ако искам ще зяпам, това си е изцяло моя работа и не ПРЕЧИ на никого. За разлика от скапания дим, който пречи на ВСИЧКИ!
А бременните какво, трябва 9 месеца да не си покажат носа навън ли? Това е абсурдно! Цигарите вредят на всички, те са обеществено-вредна зависимост. Не е нормално да поощряваме вредителите, за сметка на всички останали хора, които просто искат да се забавляват без да им люти на очите!

3то) хайде ако обичаш да не слагаш на моите любими хора кавички, защото е нагло. Щом съм написала любим, имам предвид точно това и не ти е работа да ме редактираш. Така или иначе, и за мен и за него изживяването беше точно като да сме в газова камера - не можеше да се диша, беше задимено, а като излязохме воняхме на пепелник. Поне 2 часа след това ми беше трудно да дишам, заради всичката гнус, която бях натресла на белия си дроб. И това което решихме е, че просто повече няма да ходим на места, където се пуши.

И не на последно място, ЗАКОНЪТ ОЩЕ Е В СИЛА! Нещо не схващам от къде на къде трябва да си мълча, че някой извършва престъпление!

@kushel и joysii - и аз съм за пълна забрана. Всичко останало просто не работи.
цитирай
5. denijane - А да и последно, seasonofthewhi...
20.10.2013 20:16
А да и последно, seasonofthewhitch, ако искаш ми напиши и четириъгълник, това пак няма да обезсили аргументите ми. Ако не вярваш, погледни картата. Тя говори достатъчно за себе си.
цитирай
6. seasonofthewitch - Идва зима и пак ще пушим пред заведенията като прокажени!:( :))))))
20.10.2013 21:37
denijane написа:
А да и последно, seasonofthewhitch, ако искаш ми напиши и четириъгълник, това пак няма да обезсили аргументите ми. Ако не вярваш, погледни картата. Тя говори достатъчно за себе си.


denijane,знаеш,че има и сладкарнички които работят до 22 часа;)
Но както и да е-ти си имаш твоите аргументи,а аз своите за и не пушенето в някои заведения.Моето мнение е,че в НОЩНИТЕ заведения пушенето трябва да е позволено,защото нощните заведения НЕ са клубове на въздържателите.Утре,за да не ви шуми в дискотеката компанията в съседство ще искате да се забрани и алкохола:)))).Ходете на чист въздух в планината-там за вас с любимия човек ще е най-здравословно.Няма да се давите и ще миришете на маргаритки;)))))

П.П:Неспазването на правилата,дори и да вредиш само на себе си е НЕспазване на правилата!Така,че щом ти си ги пристъпвала защо да не ги пристъпи и собственик на заведение?:))
цитирай
7. denijane - А ти знаеш ли какво беше в квартал...
20.10.2013 22:45
А ти знаеш ли какво беше в кварталните сладкарнички преди да се въведе пълната забрана - дим и дечица тичкащи сред пушещите като парни локомотивчета техни родители, на които грам не им пука, как точно дишат дечицата с малките си бели дробчета в заведения с лоша вентилация и никаква изолация. Мечтата на пушача, нали?

Не знам какво те навежда на мисълта, че съм въздържателка и кой ти е казал, че само пушачите обичат да танцуват, да пият и да се забавляват. И че лютивият пушек е някакъв критичен компонент на забавлението в нощно заведение. А, сещам се, ти сигурно си една от лелките, които обичат да си запалят цигарката, да си я държат в ръчичката (да не избяга случайно някъде) и да започнат да се поклащат леко на музиката и да се чустват супер якооооо. Или чичковците смучещи уиски, държейки задължително нещо димящо в ръка, докато гледат безизразно (или похотливо) певиците. Ми то ако това ви е върха на забавлението, планината ще ви свърши много по-добра работа. И ще притеснявате много по-малко хора.

Да, навън КАТО ПРОКАЖЕНИ! Защото пушачите сте вредители! Хора, които тровят други хора, без да ги вълнува по какъв начин и до каква степен ги затрудняват с гадния си дим. Пристрастени вредители искащи да подчинят цялото общество, да му налагат собствените си нужди, без да се интересуват от чуждите. Пушенето е просто смърдящ анахронизъм, който рано или късно ще изчезне. Независимо от това колко успешно се самозалъгвате пушачите. Един вид, каквото и да кажеш, ясно е че аз съм права. Защото ако не бях, щеше да е позволено хората да се друсат и съвкупляват на публични места, да трошат в пиянски изстъпления и т.н.. Ама не е. И докато не е, аз съм права. Защото забавлението може да има само доколкото не вредиш на някой друг. А вие вредите. Точка.
цитирай
8. djani - Трудна работа Жани...
21.10.2013 15:31
Не се коси за глупости. Има къде по важни неща. Без да съм запалил в живота си една цигара, съм далеч по толерантен към теб. Защото имам син пушач, кайто 25 години се мъча да откажа. Има поговорка. "Аз отказвам цигарите, те не се отказват от мен." Това е форма на наркомания, с която борбата е изключително трудна. От пуберски интерес, преминава в навик, често до живот...
цитирай
9. denijane - Знам Джани, и мама е пушачка, през ...
22.10.2013 02:23
Знам Джани, и мама е пушачка, през целия си съзнателен живот съм се опитвала да я убедя да престане - не става. Така че знам, че това е мисията невъзможна.
Не е самият факт на пушенето, който ме дразни толкова, колкото отказа на някои хора да приемат, че пречат и вредят на останалите и че, когато човек живее с други хора е желателно да не им вреди ако това може да се избегне /а в случая може/.
Дори заклет пушач като мама осъзна, че е по-добре да се пуши извън заведението, за да бъде приятно на всички. Но това стана едва след като въведоха пълна забрана там където живее и й се наложи да я спазва. След дълго и досадно мрънкане от нейна страна, сега вече е защитник на забраната, защото сама се е убедила в ползата й. Но уви, в България, хората просто не искат да дадат шанс на изпитаната практика, за да се убедят, че е за добро. И започват да носят от хиляда извора вода, само и само да докажат, че са прави, когато и те самите много добре знаят, че не са.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: denijane
Категория: Други
Прочетен: 327342
Постинги: 104
Коментари: 303
Гласове: 377
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930