Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2010 11:53 - За кучетата, собствениците им и всички останали
Автор: denijane Категория: Други   
Прочетен: 1208 Коментари: 2 Гласове:
2



Вчера гледах по новините за акцията срещу кучетата и собствениците им в Южния парк. Някакви хора глобяват други хора, че не спазват наредби, които и двете групи не знаят. И от целия репортаж лъха злоба. Глобили някой, не само 20 лв, че не носи паспорт на кучето, но и 70лв, че не си носи личната карта. А на мен ми се доплака. Колко от нас си носят постоянно личната карта? Като ходят до кварталното магазинче? Като отиват да потичат? На практика, такава глоба значи, че можеш да слезеш да си провериш пощата или да отвориш на някого вратата на входа, и да бъдеш глобен. И въпреки това, в репортажа не се зададоха тези въпроси. Но бликаше задоволство, че гадните кучкари са наказани. Някаква си водела пудела (или булонката) без каишка. И тя с глоба. А че толкова хора си водят питбулите без каишка, няма проблеми. Поредна безполезна, но ПОКАЗНА наказателна акция.

И най-тъжното е, че тези акции засягат само групите хора, срещу които са насочени. Останалите се радват. А всъщност това е добре познатия принцип - разделяй и владей. Днес на кучетата слагат чипове, вчера ай пи-тата станаха статични, утре доставчиците ще са задължени да преглеждат всички файлове, родителите ще са задължени да слагат ваксини, ще ни сложат камери в къщите и всички ще сме едни послушни роботи. И то не защото сме станали по-малко зли, а защото сме сковани от страх. Но разбира се това не хрумва на хората, които мразят кучета, или майките, които нямат проблеми да си хвърлят мръсните кърпички или памперси или опаковки от закуски на тревата в парка. Не хрумва и на авторите на музика и филми, които когато не създават поредното си велико творение (което никой не би гледал ако го няма на торент) са също интернет потребители. Не хрумва на софтуерните разработчици, чиито фирмени компютри ще бъдат наблюдавани от незнайно кой. Просто хората не искат да направят връзката. А връзката е проста: "Не съм съгласен с това, което казваш, но съм готов да умра заради правото ти да го кажеш". Докато ни разделят, ще ни владеят.

В тази светлина, мисля, че мога да разбера хората, които стават клошари по избор. Защото и на мен самата ми се иска да се откажа от града и да си живея на село и да не се занимавам с глупавите им правила и разпоредби. Защото кучето ми е ваксинирано, възпитано и водено на каишка. И въпреки това, искат да се държат с мен като с престъпник. А аз не съм престъник.





Гласувай:
2



Спечели и ти от своя блог!
1. mglishev - Доста точно
24.05.2010 16:17
Поздравления.
цитирай
2. denijane - Ми точно
26.05.2010 12:48
ама полза никаква. За съжаление хората предпочитат да не мислят. Наскоро разбрах, че всъщност е забранено разхождането на кучета от 9 до 6 из паркове, градинки и т.н. Комбинирано с хайките за документи, това води до това че много хора просто си разхождат кучетата по тъмно. И кой има полза? Може би децата, че в парка ще виждат само бездомни кучета и ще са наплашени от малки колко са страшни и мръсни кучетата. Може би.

Но на мен ми е много тъжно. Аз имам избор и се махам от града, когато мога, така че моето куче се радва на зеленина. Но кучкарите в София са зловещо прецакани. Пък и те са хора. И те данъци плащат. И имат право да си разхождат любимците, стига да е на повод и да си почистват след тях. Ама не става така. Общината иска някакви такси, а нищо не предлага в замяна на тях. Но не съм чула нито една организация да се опита дори да защити правата на тази група хора, които са ощетени. Защото кучкарите са лоши. Защото те винаги се свързват със злите собственици на питбули или каракачанки. А всъщност повечето също като мен взимат някой бездомен кучо и си го гледат. Хем освобождават общината от нуждата да се грижи за него, хем го възпитават да не е зъл. И въпреки това, не чух или видях никакво гражданско недоволство срещу наредбата.

Но благодаря, че се отби. Жалко е, че сме толкова апатични. С апатия гражданско общество не се прави.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: denijane
Категория: Други
Прочетен: 326545
Постинги: 104
Коментари: 303
Гласове: 377
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031