Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.07.2008 00:35 - Просто за разнообразие (ода за крадците)
Автор: denijane Категория: Други   
Прочетен: 5254 Коментари: 16 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Просто за разнообразие реших да си направя блог и тук . Защото 5 е повече от 4.
Примерно.
Но най-вече, защото ми омръзна да чета за откраднати статии.
Не мога да разбера психологията на крадец на блогове. Да откраднеш кола, ок. Не го одобрявам, но резултата е ясен-имаш си кола, продаваш си я, печелиш нещо. Смисълът е ясен. Но да крадеш нещо написано от друг е доста по-мъглява облага. Особено, когато така или иначе никой не ти плаща-правиш го само, за да си начешеш крастата.
Да, ще се направиш на много умен, евентуално. Но после какво. Ще крадеш много и различни статии от различни умни хора? Или ще крадеш цялото лично творчесто на някой. И какво, ще се превърнеш в него/нея? Съмнявам се. Ти никога няма да бъдеш мен. Или него или нея. Ти можеш да бъдеш само себе си. И всичките кражби и имперсонализации няма да го променят. Дори и известна група хора да те помисли за някой друг- какво от това? Колко дълго мислиш, че можеш да поддържаш смислена същност?Защото колкото и да го увърташ и замазваш, хората не са толкова глупави. Те забелязват. И когато забележат, започват да задават въпроси. Въпроси, на които няма как да отговориш.

Най-забавното е, че крадейки неличен материал, в крайна сметка изпълняваш предназначението му- въвличаш максимално количество хора в дискусията. Вярно, като не си го написал ти, няма и как да защитаваш адекватно написаното, но то все пак остава и се разпространява. Което не е малко. Вярно, болезнено е за автора, който с толкова трепет очаква останалите да го потупат по рамото колко е възхитително интелигентен, но...това са фалишиви радости както биха казали тибетците. Когато пишеш нещо от сърце, самото писане е достатъчно удоволствие и отплата. Написаното вече принадлежи на останалите.
Пък и някои неща си заслужават да бъдат просто четени и преживявани. Като хубава книга. Като хубава картина. Като красива мелодия. Копирането макар да отнема от автора, дава на произведението. Дава му възможността да повлияе и на някой друг. Вярно нечестно е към автора, дори зловещо, защото като напишеш нещо, ти оставяш част от себе си в него. И когато някой си го присвои, все едно си присвоява част от тебе. Което ако беше истина щеше да е добре поне за крадеца, но всъщност е просто илюзия, от която всички губим. Болезнена илюзия, но все пак илюзия. Ние сме много повече от страница или 100. Ние сме...

Така че драги ми крадци на думи-само думите можете да откраднете. Личностите зад тях ще продължат да бъдат себе си и да създават. Пък вие, можете само да копирате и да се заблуждавате и то за кратко. Което е възможно най-тъпото занимание, предвид колко интересни преживявания предлага живота.
Но, всеки каквото го влече. Щом предпочитате да гледате през чужди очи вместо през своите- Enjoy!

П.С. За тези които четат и си нямат идея-става въпрос за кражбите на постове от bglog.net и публикуването им в blog.bg. Което си е откровено гадно.


Тагове:   ода,


Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - ot Ela
06.07.2008 05:20
Privet, Deni! Tiya blogovi krajbi sa gadno ne6to, no istinata e, 4e dori v neta, za da obshtuvash s nqkogo, toy pwrvo tryabva da E nqkoi.
ako 4ovek e prazen kato balon, shte se spuka. a nie s tebe 6te prodwljim da vodim dialog...
цитирай
2. mitternacht - ..
06.07.2008 11:34
Aми хубаво.Да няма кражби.Ноо... дай поне пример :)? Че и блогаджията може да се засрами :)
цитирай
3. lelya - Не съм изобщо наясно кой какви по...
06.07.2008 12:37
Не съм изобщо наясно кой какви постове краде, но първият ми опит да си направя блог беше в bglog. Всичко беше добре, но чета аз какво излиза редовнох и се оказа, че това е нещо като кафене с няколко редовни посетителя и всеки, който се опита да каже нещо различно бива залят не просто със злоба, но и с обиди. Естествено напуснах това място, но сега съм страшно изненадана, че се прави опит всички тези гадости да се пренесат тук, където хората са определено толерантни един към друг и уличните нападки просто съм и чужди.
цитирай
4. valsodar - Има ли значение кой е автора ?
06.07.2008 12:37
Добрите неща не се раждат на тоя свят, те си идват отвъд, доловени от този, който е успял да настрои сетивата си за тях, прчупени през погледа и сетивността му.
Оттам насетне приемника си слага името и си мисли , че има права над тях.
До момента, в който види, че и друг е доловил същото и се убеди, че никой няма власт над красотата и истината в живота :)))
цитирай
5. mitternacht - ти па...
06.07.2008 13:24
Лелия...
Ми да отидем аз и още няколко проклети пък да им таковаме таковата, ако не приемат различните мнения.
Аа тука всички се обичаме!
цитирай
6. skribezium - Добре дошла в блог.бг. Надявам се
06.07.2008 13:30
да нямаш като мен и други блогери проблеми и след време да видиш собствените си постинги пейстнати в друг блог. Видях голям зор докато се оправя със една съблогерка.
Публикувам по-долу разговора си с нея. Разбира се съм сменил нейното име, за да запазя достойнството й.
Ето........


ЧАТ С ЕДНА БАЛАЛАЙКА ОТ BLOG.BG
Bravo!
Как ги правиш тези "магии"??? Фотограф ли си или ....компютърен гений??? "Преподавай" по някой урок на лаици като мен! Аз цжетенцата си не успях да подредя както трябва...)))))
Изпратено: 13:59 От: balalayka
Поздрави от Асеновград до близкия Бургас!
От първата секунда на клипа до последната е мое. И снимките също. А музиката на Вангелис "Манастирът" избирах много-много дълго. Малко съм горд от себе си след твоите поздравления. Желая ти много успехи!
Изпратено: 13:54 От: skribezium
Re: Bravo!
Много е лесно и даже мога да съжалявам, че не се бях пробвал по рано. Но затова - друг път. Но какво правиш? Виждам мои неща в твоя блог - копирани.Някакъв алманах ли започваш да правиш?
Изпратено: 14:03 От: skribezium
Здравей!
Ами избирам от блоговете красиви постинги със снимки от България! Ние /българите / не познаваме Родината си и....бягаме от нея!
Изпратено: 14:09 От: balalayka
Re: Здравей!
ОК. Но трябва по някакъв начин да подсказваш това на читетелите ти. Като бележка от рода на"харесано от мен", "из блог.бг." и т.н. Това е само като ориентир за теб. Ти трябва сама да си го измислиш.Защото вярвайй ми - ще има блогери, които ще протестират. А иначе идеята ти е голяма и имаш огромно поле за действие по темата, която аз бих я нарекъл "Непознатата България"
Изпратено: 14:15 От: skribezium
ОК!
Благодаря ти! Не знаех, че някой може да се сърди, че съм взела нещо от блога му! Къде трябва да напиша, че е от друг блог???
Изпратено: 14:27 От: balalayka
Всъщност исках да ти подскажа по ...
Всъщност исках да ти подскажа по елегантен начин, че е неправомерно да правиш това. Сега можеш да влезеш в твоя блог, а после в моя и да видиш за какво става въпрос. Хората не влизат и не коментират това, което е в моя блог, а в твоя. А всъщност ти просто си направила копие на постинга ми. Коментарите са в твоя блог, а не в моя и аз не мога да ги следя и да вземам отношение по тях.
Изпратено: 14:44 От: skribezium
Re: Всъщност исках да ти подскажа по ...
Za koeto iskreno se izwinqwam!!! Molq te, ne se syrdi! Pomogni mi da poprawq greshkite, koito sym dopusnala! Az vmyknah edin tekst w zaglawiqta "IZBRANO OT BLOGOWETE", no ne znam dali e dostatychno!!!
Изпратено: 14:55 От: balalayka
Ако искаш да си прецизна и коректна ...
Ако искаш да си прецизна и коректна със съблогерите, предлагам ти да действаш по следния начин:
Оставяш заглавитето "Харесано..." Изтриваш напълно моите постинги.
И това, което ти е харесало като заглавие, като материал го пействаш /но само заглавието/ и отдолу под него копираш действителния автор. Така всеки, който желае може да отиде на блог-адреса, който сочиш и да види това, което ти си избрала или харесала.
Но най - важното е ти да не показваш целия постинг, защото авторът не си ти, а някой друг от пространството. Желая ти успех!
Изпратено: 15:05 От: skribezium
Re: Ако искаш да си прецизна и коректна ...
Охххх, не ми стана много ясно как да запазя харесаното, за да мога да го разглеждам, а да не показвам постинга ти... Нали под снимките стои , че ти си автор???!!
Изпратено: 15:11 От: balalayka
Re: Re: Ако искаш да си прецизна и коректна ...
Говоря за коректност. Ако желаеш да ги гледаш ще ги гледаш там, където им е мястото. В случая най-отдолу автор е bibilaz, а не аз. Това освен с думата некоректност се нарича и плагиатство, т. е. не можеш да предложиш свое и копираш друго. Затова по-добре ги изтрий!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Бях достатъчно внимателен в началото, подсказвах ти оттук-оттам да се сетиш сама, но уви....
Затова сега съм настоятелен и твърд - не ползвай чужди постинги!
Желая ти здраве и успехи!
Изпратено: 15:18 От: skribezium
Re: Re: Re: Ако искаш да си прецизна и коректна ...
Не ми се сърди! Не знам на колко години си и откога се занимаваш с компютри, но аз съм доста по-възрастна и на стари години се опитвам да науча тези нещта! сюСега поставих още в началото твоето име и ще коригирам и другите неща, за които ме посъветва, но...по-бавно!
Изпратено: 15:23 От: balalayka
Твърдо ти казвам сега - изтрий от ...
Твърдо ти казвам сега - изтрий от твоя блог моите постинги.
Изпратено: 15:41 От: skribezium
-)))))
ДОБРЕ, наборе! Само ми кажи сега дали правилно съм го направила! И пак те моля, да не ми се сърдиш! А другите трябва да ти благодарят! Както и аз, разбира се!
Изпратено: 15:57 От: balalayka
Твърдо ти казвам сега - изтрий от ...
Твърдо ти казвам сега - изтрий от твоя блог моите постинги
Изпратено: 16:02 От: skribezium
Re: Твърдо ти казвам сега - изтрий от ...
АМИ НАЛИ ГО НАПРАВИХ???!!! КАКВО НЕ СИ ДОВОЛЕН?!
Изпратено: 16:06 От: balalayka
Достатъчно време ти отделих. Сега ...
Достатъчно време ти отделих. Сега ставаш хем начинаеща, хем нахална. Вероятно ако не изтриеш - за трети път го казвам - ще се обърна към администратора на сайта да те изхвърли от блог пространството.
Изпратено: 16:12 От: skribezium
Re: Достатъчно време ти отделих. Сега ...
чЕСТНО КАЗАНО НАИСТИНА НЕ РАЗБИРАМ КАКВО ОЩЕ НЕ СЪМ ИЗТРИЛА, НО СЕГА НАИСТИНА ЩЕ МАХНА ТЕЗИ ПОСТИНГИ!!!
Изпратено: 16:13 От: balalayka
Re: Достатъчно време ти отделих. Сега ...
НО ДА СИ ПРИЗНАЯ ТАКА И НЕ РАЗБРАХ КАК ДА ИМАМ ПОСТИНГА ТИ В МОЯ , БЕЗ ДА СИ ЯДОСАН!!!
Изпратено: 16:25 От:
Поздравявам те! Така е редно, ко...
Поздравявам те! Така е редно, колегиално и неподвеждащо. Въобще и в нета следва да има коректност и взаимно уважение. Желая ти скоро, много скоро да си напред във блог.бг. и въобще с материала. Още веднъж поздрави на Бургас и любимото ми Черноморец и Созопол.
Изпратено: 18:06 От: skribezium
Iztrih gi, no mnogo mi e machno, che ...
Iztrih gi, no mnogo mi e machno, che ne moga direktno ot moja blog da si gi razglejdam! Strahoten blog si napravil! Pak te pozdravjavam!!! Iskam da napravja tvoja blog v moja, no ne znam kak stava i ne smeja, za dqa ne se vbeisish pak! Ako iskash objasni mi, za da ne se karame pak!-)))))
Изпратено: 19:42 От: balalayka
Re: Iztrih gi, no mnogo mi e machno, che ...
Ще ти дам разяснения, но не сега. Може би утре.Всичко е много лесно. Като начало запознай се с блогрол, условия за ползване на блог.бг. и самия www.blog.bg
Изпратено: 30.03 19:49 От: skribezium
Re: Re: Iztrih gi, no mnogo mi e machno, che ...
Точно за Блогрол - искам да си направя, но не разбрах как става!-))) Заради теб без да искам си изтрих и снимката! Охххх, неволяяяя!
Изпратено: 30.03 20:02 От: balalayka


цитирай
7. анонимен - Поздравления
06.07.2008 14:45
За успешното справяне. Аз съм от потърпевшите - с откраднатите постове. Може би за някой са незначителни и глупави, но са си мои и не искам да виждам чуждо име под тях. Между другото, админите бързо са изтрили работата на въпросиня автор, за което им благодаря, но огорчението от изживяното си остава. Не знам колко толерантност е нужна, за да си тук, но да си толерантен към кражба не е достойна работа. Между другото, опитах се да си направя блог тук, с моето име, но нещо не се получава... Както и да е. Поздрави на всички. Шели
цитирай
8. shellysun - Успях
06.07.2008 14:51
Е, вече съм тук. Надявам се да е приятно за всички, включително и за мен.
цитирай
9. thedarkangel1977 - е, какви са тия цупки сега. . . не в...
06.07.2008 19:35
е,какви са тия цупки сега...
не всички влизат в оня другия блог...
и няма как да видят вашите "брилянтни" блогове...
така че я усмивката на уста... и дишайте дълбоко...
преживейте го че гои няма буквичките инициализиращи вашето гениално авторство...
дишайте дълбоко и се радвайте, че дори инеизвести, вашите велики творения имат реклама и публичност...
цитирай
10. shellysun - Ми, не се цупя...
06.07.2008 19:47
И антирекламата си е реклама. Особено пък за некакви си неизвестни. Благодаря за топлото посрещане :)
цитирай
11. denijane - ...
06.07.2008 20:45
Уф, скапаната мозила ми изтри първият пост. Ок, отново.

Шели, честито. И аз не успях от първия път. Но по-добре така.

До останалите. Не става въпрос за тези два сайта и къде компанията е по-приятна. Въпрос на вкус.

Но за кражбите-може ли да ми обясните защо аз трябва да пиша 2 часа нещо или да правя проучване цяла седмица или месец за нещо, а някой наглец да го копне за 2 секунди?! Някак си не е ли много лесно? Какъв ми е стимулът на мен да пиша ако никога няма да се разбере, че аз съм го написала. И колко време мислите, че аз или който и да е ще продължа да го правя? Да, ако съм описала какво съм вечеряла сигурно няма да ми пука. Но ако е нещо, което наистина ме е развълнувало, в един момент просто ще ми писне. Както и на всеки друг. И ще спрем. И тогава кой губи? Май всички.

Валсодар-прав си, но ако аз нямам стимул да развивам интелекта си и способностите си, с които да канализирам тази информация, защо ми е да го правя? Такива изказания са пълно изопачаване на истината. Човекът е рационално създание, прави нещо само, когато вижда ползата от действието си. Какъвто и талант да имам, ако той не бива оценен, няма да го хвърлям на свинете.
Да, докато пишеш има удоволствие, заради вдъхновението, но блогът не е лично творчество, а опит за комуникация. И когато някой си присвои твоя "комуникационен" канал, няма как да се почустваш освен зле.

Поне за мен не е толкова въпросът за името. Въпросът е, че това което съм казала е имало смисъл за мен и аз съм искала да защитя и развия този смисъл, да общувам с другите чрез този смисъл. Когато са ми взели писанието, са взели правото ми да продължавам мисълта си. Тогава защо изобщо да казвам нещо???

Смешно е колко лесно хората изопачават авторските права. Авторските права са основен стимул за създаване на каквото и да е. Не в смисъл на заплащане, което дори не стига до авторите, а в смисъл на признаване. Споделянето и признанието са едни от най-големите удоволствия за хората. Защо им ги отнемате? Ако имената нямат смисъл, защо не им ги сложите под откраднатия пост?
цитирай
12. анонимен - ot Ela
06.07.2008 21:18
Deni, prava si, ama ne mislya, 4e u nas avtorskite prava nyakoga sa bili na po4it. I zatova i ima golyama obshtestvena twrpimost kwm krajbite na intelektualen trud.
Nali znae6 tipi4noto ni opravdanie za vsi4ko :"E mi k`vo tolko e stanalo"
цитирай
13. denijane - на Ела
06.07.2008 22:36
Ми знам, но за мен има голяма разлика между това да си свалиш мп3-ка (не плащаш, но и не твърдиш, че е твоя) и да си напишеш името под нещо, което не е твое.

В смисъл-заплащането е вид стимулация, но артистите обикновено печелят повече от концерти и реклами, отколкото от албуми. Не са много тези, които продават наистина големи бройки, особено пък в днешно време. Така че за мен да не платиш за нещо е един вид административно нарушение. Все едно да откраднеш хляб щото си гладен примерно. Лошо е, но има място за обяснения. (пък и това е начин да се плаща за качество, а не за количество-примерно харесва ми песен после я плащам, а не купувам цял диск и в него ми харесват 2 песни)

Докато да си напишеш името под нещо значи да си присвоиш част от личността на автора. Това не е просто взимане, то е отнемане. То е все едно да ти откраднат лицето-поне това е първата асоциация, която ми идва на ум. Защото и с лицето се свързваме с околните, взаиморазпознаваме се чрез него и го чувстваме единствено свое.

И все пак, това което аз не разбирам-ако смяташ, че няма значение кой е автора, че информацията е важна, защо тогава просто не напишеш името (с линк) на оригиналния автор. Нали уж няма значение. Значи не е това. Хората много добре съзнават защо взимането на чужда статия е лошо, просто се правят на ударени щото им е удобно. С което си заслужава да се борим.
Всички имаме интерес хората да са стимулиране да изразяват себе си, а не да изразяват чуждите мисли.
цитирай
14. анонимен - от Шели
07.07.2008 02:48
Да, Дени, благодаря, че ги казваш тези неща толкова ясно! Аз не съм чела много из блог.бг, но виждам, че е голяма мрежа и има много интелигентни хора, които пишат тук. И точно затова ме учудва търпимостта към кражба. Май по правните закони да толерираш престъпление, означава да си съучастник в него? Или нещо на нас, българите, представата ни за толерантност е циливилизационно изкривена.
цитирай
15. denijane - Ми то май всичко ни е изкривено :) А ...
07.07.2008 12:16
Ми то май всичко ни е изкривено :)
А за блог.бг-ми то навсякъде предполагам има интелигентни хора, въпросът е да си ги намериш и да си ги къткаш :)
цитирай
16. fenris - ами тук си добре дошла
07.07.2008 15:18
аз отдавна свикнах да ме плагиатстват, и не ми пука, тези хора рано или късно преставаш, когато не проявиш интерес към тях! Наслаждавай се на това хубаво местенце тук и късмет и добро прекарване! А на плагиатите им тегли една ...по -солена и забрави за тях!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: denijane
Категория: Други
Прочетен: 327461
Постинги: 104
Коментари: 303
Гласове: 377
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930